Túra Italy

Friss topikok

  • Nincsjogod: Most éppen Horvátországban Zágráb után vagyunk, már elhagytuk Karlovicét és egy számunkra kiejthet... (2014.08.26. 08:13) Isten hozott...

Címkék

Figyelmességek...

2014.10.22. 09:44 Nincsjogod

tura01_1413963771.JPG_756x567

Valami sose stimmel, mert vagy van kajánk , de szálláshely kereséssel van probléma, vagy éppen fordítva.

Egyvalami azonban feltűnően más, mint Magyarországon: az emberek sokkal nyitottabbak a külföldiekkel, mint nálunk. Ha nem érdekli az amit mondassz azt elmondják neked, de semmiképpen sem a hátad mögött teszik ezt, hanem bele a szemedbe. 

Viszont a kedvességük és figyelmességük, főleg a gyerekekkel szemben felülmúlja a vártakat.

Volt olyan, hogy beköszöntek a sátorba reggel 7-kor, majd mire kimentünk oda volt rakva nekünk több liter rostos dobozos ivólé és a gyerekeknek süti.

Kávéval mindenütt kínálnak, de most a segítségükkel is találkoztunk.

A nagyvárosoknál nem igazán segítenek az út szélén maradt embereknek, de a hegyek között azért elég sokan megkérdezik, hogy van-e valami probléma.

Most éppen az utifuti villája mondta azt, hogy ő most eltörik így 1700 km után és hát eléggé kilátástalannak tűnt utunk folytatása.

Kár pedig ez éppen Róma előtt 70 km-el történt. Megálltak többen főleg biciklisek és jött a Carabinieri is, hogy segítsen és megnézze mi történt.

Azonnal hívtak embereket, hogy segítsenek a törött utifutit levinni az útról és útba igazítottak minket, hogy merre kellene folytatni utunkat és főleg, hogyan.

A hegyek között elég nehéz bicikli szervízt találni, főleg mivel éppen vasárnap volt.

Szerencsére megbütyköltem a villát annyira, hogy sétálva tudtunk menni úgy 6 km-t és találtunk egy szuper horgászhelyet Attigliano mellett.Itt kihúztuk az éjszakát és másnap bementem a városba kajáért és körbeérdeklődni. 

Picur addig mosott és rendbeszedtük a holmijainkat, mert ilyenkor van egy kis szusszanásnyi időnk ilyesmire is.

Persze a siesta ideje alatt előkerült a pecabot is és ezért egész jól éreztük magunkat itt.

jöttek a pecások és kérdezgettek minket, hogy kik vagyunk és honnan, miegymás.

Elindultam az úton és láttam egy autóbontót az út szélén még előtte este, ezért gondoltam, hogy megmutatom neki a törött villát, amit azóta kiberheltem a helyéről.

Még az út kezdete előtt pont ezért döntöttem a hegesztéses illesztés helyett a csavaros mellett, mert ha valami eltörik azt nem tudom majd megcsinálni, de a csavartörést tudom pótolni, mivel a szerszámosban volt mindenből tartalék.

A bontós mondta, hogy merre menjek tovább és egy gumishoz irányított.

Nem tudtam, hogy mi van a gumisnál, de aztán kiderült, hogy ott bizony Luigi volt, mivel így hívták őkelmét.

Meglátta a törést és kikapta a kezemből szó nélkül abbahagyta az éppen akció közben lévő Renault-ot és Mazda-t, majd eltűnt.

Előkerült és gázpalackkal és egy AVI hegesztővel tűnt vissza.

Mielőtt bármit szólhattam volna, már hegsztett is és 2 perc múlva kész is volt a villa.

Kis csiszolás a gépen, hegesztés, majd hűtés óvatosan.

el sem mondtam neki, hogy ki vagyok és hogy merre tartok.

Kikapta és szó nélkül megcsinálta.

Köpni nyelni se tudtam, csak a fejem fájt, mivel mi van ha sokba kerül és nincs nálam pénz.

Szerencsémre nem engedte, hogy fizessek semmit és jó utat kívánt, majd megveregette a hátamat és ekkor kicsit elsztoriztunk, majd elválltunk.

Hát így esett, hogy a villa meg lett hegesztve és így folytathattuk utunkat tovább.

De előbb egy kicsit még pecázgattunk a fiammal és pihentünk egy kicsit a kiwi ültetvények tövében...úgy 2 nap 2 éjszakát.

Kipihenve és újra feltöltődve indultunk egy olyan környéken ahol úgy láttam, hogy tele van olyan városokkal a környék, amiket hegytetőre építettek és már a völgyből is lehengerlő volt a látványuk.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://turaitaly.blog.hu/api/trackback/id/tr16816285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása