Túra Italy

Friss topikok

  • Nincsjogod: Most éppen Horvátországban Zágráb után vagyunk, már elhagytuk Karlovicét és egy számunkra kiejthet... (2014.08.26. 08:13) Isten hozott...

Címkék

Cum Deo pro Patria et Libertate

2016.03.17. 10:47 Nincsjogod

Kicsi az ország, de hatalmas szívű emberek vannak benne.

Mindig azt hittem, hogy úgy kerek a világ ahogy van és benne minden megvan ami nekem kell, de nem így van. Legalább is most így gondolom.

Vagyis hogy elmenni másik országba azért, mert kalandvágyad van, vagy csak körül akarsz nézni bármilyen okból az hülyeség, hiszen minden megvan Magyarországon ami kell, de ez nem így van.

Igenis el kell menni az országból minnél több embernek, ahhoz hogy lássa, máshol hogyan működnek, vagy éppen nem működnek a dolgok.

Most nem az 1-2 hetes túristákról beszélek, hanem igenis huzamosabb ideig elmenni úgy az országból, hogy ott ismereteket szerezzen az ember és ismerősöket.

Ez most számomra a legfontosabb dolog és úgy gondolom, hogy így lehetünk egyre többek.

Beniék egy idegen ország idegen iskolájában olyan tantárgyakat tanulnak ami megvan otthon is.

Talán kicsit bénábban, kicsit másképp, más nyelven, de a matek a töri, a minden gyakorlatilag ugyanaz.

Ezeket azért írom így le, hogy ha valaki olvassa akkor jobban megértse azt, hogy mit miért teszek és fogok tenni ezután is.

Szeretném ha a gyerekeim több ismeretanyagot ismernének meg és többet magukévá tegyenek, miután elhagytuk az országot és talán sosem térünk vissza oda állandó lakosnak.

Attól hogy megtanul valamit itt a gyerek attól nem lesz több, maximum olaszt tanul és nem magyart na bummm...

Viszont ha megtanulja az olasz ismereteket és mi pedig otthon foglalkozunk vele, vagy legalább is olyan dolgokkal ami magyar és tetszetős, akkor az már több, mint ismeret.

Ha sikerül az érdeklődését felpiszkálni a magyar dolgok és érdekességek iránt akkor már elértünk valamit.

Most példáulvan egy okostelefonom, amit eleinte nem igazán tudtam, hogy mitől okos, max könnyebb így netezni.

Aztán egyszer elkezdtem keresgélni a neten magyar mesék után és kidobta a kereső Benedek Eleket meg egy csomó minden ingyen letölthető mesét.

És akkor kifordultak a dolgok a helyes kerékvágásból és olyan dolog történt amit most már bátran elkövetek néha.

Letöltöttem PDF formátumban Benedek Elek meséit ingyen, de nem ez a fontos, hanem amit utána tettem.

2 sorral lejjebb ismerős szavakat olvastam: Petőfi Sándor - János Vitéz.

Na lássuk mondtam magamban ha letöltöm a telefonra lehet-e olvasni és ha lehet, akkor vajon tetszik e Benminek és Hannának Kukorica Jancsi.

Vajon én emlékszem-e még rá és el tudom-e magyarázni a gyerekeknek amit olvasok, mert hát régies a nyelvezete és lehet hogy nem értik majd meg.

Szóval este felolvastam az elejét, aztán hogy belekapaszkodott a felhőbe, meg amikor a hátára veszik a lovakat, hogy ne fázzanak a huszárok és azóta csak úgy falják és beszélnek a magyar huszárokról minden nap.

Azóta letöltöttem a Toldi-t is, majd meglátjuk ezt is...

Mert nekik ismerni kell ezeket is, hiszen nem tanítja meg nekik senki sem a magyart, csak mi maradtunk. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://turaitaly.blog.hu/api/trackback/id/tr728489152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása