Túra Italy

Friss topikok

• Nincsjogod: Most éppen Horvátországban Zágráb után vagyunk, már elhagytuk Karlovicét és egy számunkra kiejthet... (2014.08.26. 08:13) Isten hozott...

Címkék

Lignano...

2014.09.18. 08:15 Nincsjogod

tura22_1411020884.JPG_756x567

A gyerekek különösen Bendusz szeretett volna fürdeni a tengerben, ezért úgy terveztük, hogy végig a tenger mellett menjünk.

Az irányt Lignano felé vettük, mert Picur régenmár járt ott és sokat mesélt a gyerekeknek a homokos tengerpartról. Eddig csak kavicsosat láttak, úgyhogy nem volt kérdés, hogy oda megyünk.

Út közben letértünk a főútról, mert a térképen láttam egy tengerparti városkát, aminek a neve megtetszett nekem: Marano Lagunare.

Gondoltam ezbiztosan jópofa kis olasz városka lesz és az az 5 km letérő nem is sok.

Hangulatos kis városka volt, az öregek kint ültek a teraszon és sörözés közben zenéltek a pici templomtorony árnyékában.

A fagyi méregdrága egy gombócnyi 1 euró, úgyhogy majd máskor.

Úgy gondoltam, hogy a helyiek is járnak fürödni valahová, ezért megkérdeztem egy báros fickót, hogy hol van a tengerpart, aki elmondta, hogy náluk nicsen, mert csak kikötő van és nézzem meg azt, ne akarjak fürödni.

Na bumm akkor nincs fürdés a tengerpartban, de gondoltam úton visszafelé megkérdezem még a falusiaktól is, hátha van más hely is a közelben.

Találkoztunk fiatalokkal akik látszólag fürdeni mentek és megkérdeztem, hogy hol lehet, mirte ők mondták, hogy  csa Marano-ban lehet.

Tehát átvert a báros fickó és ezért eléggé elrontotta a hangulatunkat, mivel már nem volt kedvünk visszafordulni, mert akkor már 20 km-es kitérő lett volna, az pedig sok nekünk egy napra.

Másnap folytattuk utunkat Lignano felé és térkép szerint nem értünk volna oda a távolság miatt, de aztán délután 5 körül begördültünk és megtaláltuk a szabadstrandot.

Szerencsére tele voltunk vízzel és kajánk is volt, mivel 6-kor bezár a strandfelügyelet és ezért még a vízcsapokat is elzárják.

Se vécé, se zuhany se semmi.

Fürödtünk egy gyorsat, de már nem tudtuk lezuhanyozni a sót magunkról, viszont estére kint hagyták a napozóágyakat meg minden ilyesmit.

Gondoltuk, hátha nem fog esni az eső és akkor a szabadban alszunk az ágyakban.

Félrehúzódtunk a kabinok árnyékába és ott megágyaztunk a gyerekeknek, főztünk egy pasta-t szósszal, amit a közeli boltban vettünk.

Reggel korán ébredve megnéztük a napfelkeltét és fotóztunk egy kicsit Bendusszal, hogy ne vesszen kárba ez az élmény, majd elmentem vásárolni.

Mire visszaértem addigra kizavartak minket a strandról, mert biciklivel nem lehet oda bemenni, hiába mondtuk a strandőröknek, hogy benne van az összes cuccunk, akkor sem lehetett.

Kimentünk a parkolóba és ott átöltözve indultunk a gyerekekkel megint fürdeni, majd reggeliztünk egyet.

A tenger elég koszos és gyakorlatilag mindenért fizetni kell ami a strandon van.

Az már feltünt olaszban, hogy mindenütt ugyanúgy ahogyan magyarban is a bevásárló helyeknél kéregetők vannak.

80%-ban ezek négerek akik többnyire afrikából emigráltak ide, 20%-ban romák.

Elkérik a bevásárló kocsikból a pénzt és visszaviszik a kocsikat. Egyes helyeken pedig ugyanúgy mint régen a Madách téren beirányítják az autókat a szabad parkolóhelyekre, persze pénzért.

Eléggé fanyar szájízzel tovább indultunk Velence felé.

Olyan érzésem volt mintha Lignano a turizmusból akarna meggazdagodni, de csak a pénzbeszedéssel foglalkozna és semmit sem tesz azért, hogy a tengerpart állagát megóvja.

nem igazán láttunk takarítást, ami például a Balatonon van rendszeresen és hát ez meg is látszik a parton is és a vízen is.

A vízben elég sok szmötyi és üres palack úszkál és a strandfelügyelők pedig inkább csak kasszáznak és mobiltelefonálnak egész nap.

Irány Velence - Venezia.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.